2008. augusztus 23., szombat

variációk a boldogságra









1961. január 11.


Ma van a 18. születésnapom. De most az egyszer nem leszek érzelgős, csupán a Bölcsek mosolyá-ból, amit Anyutól kaptam ajándékba - akarok egy-két osztályfőnöki órán is felhasználható idézetet kiírni. (Azt hiszem agilis osztályfőnökünk a "boldogság"-ot tűzte ki témául, a "szerelem" után.



1.Sokrates: "A jók boldogok, a rosszak pedig boldogtalanok."

2.Demokritosz ...üresen maradt pár sornyi hely, valami miatt elmaradt az idézet bemásolása...

Fényképem nincs erről a napról (se)... Viszont lányom 18. szülinapjáról annál inkább. (mint minden szülinapjáról)

Ha már "Akkor és most" a blogmottóm - iderakom - mint időbeli szinkronicizmust, erre a régi


naplóbeli üresen maradt helyre







Itt voltak a barátok is, a régi osztálytársak:










( bár, igazság szerint az igazi, aktuális most-ban az esküvői képeit kellene feltennem - ahogy az aktuális blogban épp meg is tettem, teszem...)


3. Arisztotelesz: A komoly és szorgalmas élet jutalma a boldogság. A legkülönb képességünkkel érjük el: az értelemmel



4. Menedémosz görög filozófusnak mondta valaki:

- Nagy boldogság azzal bírni, amit az ember kíván.


A bölcs így felelt:

Sokkal nagyobb boldogság egyebet nem kívánni annál, amivel rendelkezünk.



5. Vergilius : Akik szeretnek maguk alkotnak maguk számára álmokat.

Boldog aki meg tudta ismerni a dolgok okait.


6. Flaubert: A boldogság a vérmérséklet és a körülmények harmóniája

Három dolog szükséges ahhoz, hogy boldogok legyünk: az ember legyen ostoba, önző és egészséges, de ha az első hiányzik, mindennek vége. (?)



Még szerencse, hogy odabiggyesztettem a végére zárójelbe azt a kérdőjelet. Ezek szerint azért nem hittem el mindent, amit összeolvastam... -



És úgy döntöttem lányom aktuális esküvői képeit is ideteszem (ez a blog formailag s tán tartalmilag is megfelelőbb rá, mint ahol el is kedtem már (csak beletört a bicskám... akarom mondani blogom)































































































































(folyt. köv a következő bejegyzésben: itt)

Nincsenek megjegyzések: