2008. június 22., vasárnap

"költői és lírai lélek"

1960. január 6. Szerda d.e. 11 óra

Úgy látszik, "költői és lírai lélek" lettem, u.i. magyarból többek közt felkaptunk egy fogalmazást "Egy estém otthon" címmel. (valószínűleg az azonos című Petőfi vers kapcsán, de fogalmazási készségünket fejlesztendő) S én mondanivalóm előbb versbe öntöttem, aztán prózába. (Kb. 1-1 óra jutott mindkét műfajra.) Persze ez se remekmű, sőt. (Van itt azért önkritika!) De azért ideírom (na persze), mert őszinte érzésekről ad számot:
"A sápadt nap utolsó fénysugarát lövelli a tájra,
S lassan sötétség borul a hóval borított, kedves házra
Kinn sötét van, itt benn melengető világ:
Családi szeretet a neve , így hívják.
Ketten ülnek az asztalnál: anya és leánya,
S a falon ott szemben, az édesapa képmása....
Itt abbamarad az írás (azaz a túlteljesített házifeladat lemásolása ) , és másfél oldal kihagyott, üres rész következik a naplómban. Nem lehetett időm, de az is lehet, hogy untam magam, illetve valami mégis csak azt súgta, hogy kétszer leírni a "nemremekművet" mégse kellene... A III.-os irodalmi munkafüzetem megvan valahol, ahol az eredeti kézirat olvasható, most nem tudom, hol... de ha előkerül újra, bemásolom ide, ha csak nem , akkor is jobbnak látom a kihagyást...)
Egyébként -ami a formát illeti - nem tanítottak vajon nekünk verstant?

Nincsenek megjegyzések: