2008. május 3., szombat

1957. december 8. Vasárnap e 1/2 7

Sajnos megenyhült az idő, s ha csapadék esik, akkor az nem hó, hanem eső. Most is ez a helyzet, esik az eső. Anyu moziban van. A "Dani" című filmet nézi meg. Én írok, s közben figyelem a rádiót. A "Kincses kalendárium"-ot hallgatom. A leckém már nagyjából kész.A "Mégis mozog a föld"-et fogom este olvasni, mert már épp ideje. A könyvtárból is szóltak, de amúgy sincs olyan sok idő hátra az elolvasására.

Két hét múlva kikapjuk a szünetet, egy hónapig fog tartani. (Ezt már írtam korábban, úgy látszik, már nagyon vártam!) Szóval 22-én kapjuk ki. 26-án, csütörtökön utazunk Pestre, az estivel. Pénteken, szombaton, vasárnap leszünk ott, s hétfőn jövünk vissza. Ez most már biztos. Több, mint valószínű, Feri bácsiéknál fogok lakni. De jó lesz majd! Ágikát láthatom, s vele lehetek! (Meg hogy mennyire szerettem a kisebb gyerekeket! "Ágika" is már 55 éves, orvos, két nagy fiúgyerekkel...)

Be is fejezem, mivel a "Kincses kalendárium" befejeződött. (Mi lehetett ez az érdekfeszítő műsor?), és még a történelem leckét nem tudom, hozzáfogok a megtanulásához. (A kis szorgalmas... és még a kötelező Jókai is az esti programban....)

4 megjegyzés:

Borka írta...

Én emlékszem, én is sokszor meghallgattam. :) A falu és a falusiak életéről szólt. Volt benne egy házaspár Völcsey Rózsi és Bikádi György játszották, olyan rövid rádiójáték-szerűség, persze tanmese is volt egyben, mint abban a korban oly sok minden.

aliz írta...

Hogy te mimindenre emlékszel - napló(d) nélkül is, tényleg! És ahogy irod ezeket, aktiválja az én hiányos emlékeimet is egyből!Kösz! Már a hangjukat is hallom...
(De hogy engem érdekelt volna a falusi élet?! meglep!... bár, nem ismertem, valóban..)Vagy szólt állandóan a rádió, egyetlen adása?(vagy 2?: Kossuth -Petőfi, de lehet, hogy csak egyiket tudtuk fogni - sokáig a "néprádiónkon"? nem is tudom, mikor vettünk un. "világvevőt"...

Tihacsek írta...

Én is emlékszem! Bár szerintem a férjet Tompa Sándor játszotta ("Alacsonyi szüret"), Bikádi György valami szomszéd, vagy rokon lehetett. (Az esti mesékben pedig nagyon sokszor adták le a "Dióbél királyfi"-t vele.)

aliz írta...

Igen! Tompa "Pufinak" hívták régebben. (?)
Köszönet a kisegítő jó memóriáknak! :)