2008. május 13., kedd

"kitűnő vagyok"...

1958. júius 25. Szerda d.u. 1/2 2

Csak ezzel a két szóval kezdhetem most mondanivalómat:
"kitűnő vagyok"

minden tárgyból 5-ösöm van ismét. Tegnapelőtt azaz június23-án délelőtt, az évzáró ünnepélyen tudtam meg. Az iskolától jutalomképpen 150 Ft-ot kaptam, illetve annak felvételére jogosító cédulát. (utalványt?) Félévkor rajtam kívül csak Tamás volt kitűnő, most még hozzánk csatlakozott V Erzsi, V S Margit...(...)


Szóval ismét itt a hosszú vakáció.Csak két kötelességem maradt: a hegedűgyakorlás, és amikor szükséges: levélírás. (Úgy tűnik, mindkettőre noszogatni kellett!) Végezzünk egy kis számítást: tegyük fel, hogy nagyon szorgalmas leszek. (megjegyzem, hogy ez most különösen fontos, mert a konzervatóriumban szeretném folytatni hegedűtanulmányaimat, s a felvételi azt hiszem nyáron lesz, egyébként az időpontot ma tudom meg, Erzsi nénitől, aki ma Szegeden van, a fürdőben. (akkoriban még nem lehetett meg, vagy legalábbis nem volt kifejlesztve - a makói termálfürdőnk...amit most újjá készülnek varázsolni Makovecz tervei alapján!) tehát visszatérve: nagy szorgalom esetén: 2 órát gyakorolok naponta, ha épp esedékes a levélírás, akkor azzal eltelik maximum 1 óra, nagyon jó kislány vagyok: segítek anyunak ez is 1 órát vesz kb. igénybe. 24 órából így marad 20 óra, 10 órát untig elég átaludni. Tehát minden nap 10 szabad óra áll rendelkezésemre. Van összesen 70 nap, 70x10=100, tehát 700 órával rendelkezem. (Micsoda matematikai szemlélet! Még itt is... ) Időmilliomos vagyok. Ezt a rengeteg időt szeretném hasznosan kihasználni. (Meg a hirtelen megnövekedett szabad idő feletti öröm!) Úgy gondolom, sokat fogok teniszezni, nagyon szeretem ezt a sportot. 2-3 órát naponta rááldozok, s még egy sportággal fogok foglalkozni: az úszással. Tanulásnak fogható föl a könyvek olvasása, igaz , hogy D. tanár úr azt mondta szüneti útravalóul, hogy ne csak ebből álljon tanulásunk: augusztusban vegyük elő a latin, orosz és matematika könyvet. Hát a magam részéről úgy érzem, erre csak akkor kerül sor, ha nagyon unatkozom, ez pedig nálam ritkaság.
(Úgy látszik, elegem volt a tanulásból!)

Nincsenek megjegyzések: