2008. május 19., hétfő

Nyaralási útinapló

rákattintva, nagyítva olvasható!

Hát még is megvan útinaplóm... fele,... Pakolgatásaim közepette előkerült az eredeti, beadott s vissza nem kapottnak a másolata, valószínű a beadás előtt elkezdtem másolni, hogy nekedm is megmaradjon (akkor még nem volt fénymásoló, szkennerről nem is beszéve!)de kifuthattam az -amúgy nagyon beosztott- időmből, így nem jutottam a végére...Szigetvári útikalandjainkból már csak 2 sort írtam, de közben - nagy pakolás közepette, aminek főcélja a régi családi fotóalbum keresése volt, több korabeli fotó feltétele érdekében - találtam kis naptárnotesz(eke)t is, amikben 4-4 sorba vannak tömörítve napjaim, majd onnan pótlok.


De hogy én milyen rendszeres és rendes voltam akkoriban...! Szégyellem magam, 15 éves énem előtt, komolyan, s fejet hajtok 65 évesen előtte(m)!






folytatom a kis naptárból (summázatok):

"...a vár udvarán ettünk, megnéztük a múzeumot, templomot. Vacsora után a Kalifában. (?)

július 20. vasárnap
1/2 8-kor ébresztő. D.e. lapokat írtam, a Zsolnay múzeumban voltunk, útinaplót elkezdtem írni. (tehát csak ekkor!) Ebéd után fagyiztam, Anyunak levelet írtam. Mozi este, fagylalt cukiban.

július 21. hétfő
6-kor ébresztő, Harkányfürdőre utaztunk. Sz. Sárival sétálgattam. (régi gyerekkori, ált. iskolai barátnő - gimnáziumba csak párhuzamos osztályba jártunk, a naptárban amúgy diszkrét jel a dátumnál mutatja, miért nem fürödhettem épp), nagy zivatar jött, vendéglőbe mentünk (málnaszörp). A siklósi kirándulás az eső miatt elmaradt. 5 órára Pécsen.

július 22. kedd
1/2 8-kor ébresztő. D.e. megmásztuk a Misina tetőt, a fél utat busszal tettük meg odáig. Ebéd, ünnepi. 1/4 4-ig bepakoltunk. Utaztunk Makó felé, a vonatban kártyáztunk. 1/2 12-re Szegedre érkeztünk.

július 23. szerda
5-ig a szegedi pályaudvaron voltunk. (12-4-ig aludtam.) (akkor még nem lehetett távolsági buszközlekedés, félóránként Szeged és Makó közt - csak vonat... amit épp mostanában, feleslegesnek tartva be is akarnak szüntetni.) 3/4 7-re értünk Makóra, Anyu várt az állomáson.(Odamenet is a szegedi pályaudvaron rostokoltunk egy éjszakát, vissza is... nem mondom...) Itthon reggeliztem, megmosakodtam, lepihentem. Anyuval bevásárlás. Ebéd után Erzsi néni itt, vele moziba. ("Csodacsatár")
s a másnapok még, amik az útinaplóírással kapcsolódnak még a nyaraláshoz; úgy látszik jós sokat dolgoztam ezen az "eltűnt" útinaplón...
július 24. csütörtök
10-ig aludtam, Erzsi néni eljött egy kis időre. 1/2 órát hegedültem. Ebéd paprikáskrumpli, kukorica, dinnye. Délután útinapló piszkozatát írtam. (Lehet, hogy valójában azokat a lapokat találtam meg, részben? ) Erzsi néni átjött, fényképeket ragasztotta. (a később beadandó útinaplóba ) Anyu varrta a fürdőruhámat.
július 25. péntek
9-ig aludtam. Anyu piacra ment, én Erzsi néninél voltam, közben mozijegyet vettem. Ebéd után hajmosás, útinaplót tisztáztam. Este Erzsi nénivel moziba mentünk (Anyu és én). ("4 lépés a fellegekbe"
július 26. szombat
1/4 11-ig aludtam, útinaplót írtam, Erzsi néninél voltam. Ebéd: dinsztelt hús. 2-6-ig a strandon voltam Anyuval. Ott 2-szer a vízben. Utána Erzsi néninél. Anyu tejért. (azt hiszem, házi tejért, a szomszédba). Este Anyu varrt, én útinaplót írtam. (még mindig!!!)
július 27. vasárnap
9-ig aludtam, 11-ig a rádiót hallgattam, 12-kor ebédeltünk. Ebéd után elmentem Erzsi nénihez. Az útinaplót tisztáztam.(!) . Bicikliztem, a teniszpályára lementem, nem volt lent senki. Hegedültem.
július 28. hétfő
9-kor keltem fel, gyakoroltam, Erzsi néninél voltam. 12-6-ig a strandon voltam Anyuval. (Erzsi néni is.) Eleinte K. Edittel voltaam, aztán Ariékkal, fejeltünk. (nocsak!) 7-8-ig teniszeztem B. Ágival. (már nincs útinaplóírás)
július 29. kedd
6 előtt keltem,beszóltam B. Ágihoz. 6-9-ig teniszeztem (Ágival, Csabával, F. Gabival). 11-7-ig strandon voltam, ott nagyon sokat voltam vízben, remek idő volt. Vacsora: tökfőzelék, tükörtojás.Boltba, fagylalt, Erzsi néni. Hegedülés.
július 30. szerda
1/2 8-1/2 9 teniszezés. Körtéztünk. 10-kor lementem a strandra, anyu lehozta az ebédet(töltött paprika, főtt kukorica) 4-ig voltam lent. 6-ra iskolába (nyaralók) (valószínű az útinaplókat is ekkor kellett beadnunk - s így a megtalált -beszkennelt - papírlapok mégis csak a "piszkozat " lehetett, ahhoz képest elég "tiszta", egy javítást se látok benne, az utolsó oldal kis piszokfoltja is gyanús nekem, hogy most , fél évszázaddal később került rá.) Onnan cukrászdába. 1/4 8-3/4 8-ig teniszeztem. (Ági, Éva, Péter)
július 31. csütörtök
1/2 7-kor felkeltem, a teniszpályán nem volt senki. (Áginak beszóltam, de nem jöhetett le.) Visszafeküdtem, megreggeliztem, 12-ig aludtam. Ebéd után biciklivel föl: fagylaltért. D.u. rádióújságot néztem, levelet írtam, és naplót. (ez már az igazi! amit ide másolgattam eddig is, és majd ez után ís, amíg meg nem unom - ezt most már igen - úgyhogy itt leállok a naptár bejegyzésekkel... majd csak akkor tallózok belőle esetleg, ha lesz valami érdekesség is, nem csak ezek...)

Nincsenek megjegyzések: